RSS/Ping

Information och nyheter om RSS/Ping-tjänsten: http://rssping.se/

Inget stöd för OCR-nummer

Posted by Daniel Brahneborg på 2011-01-17

Hoppsan, det här var ju lite pinsamt. Här har jag suttit i flera år och trott att bankgironumret har haft stöd för OCR-nummer, som jag så fint har fixat så att alla användare får unika. Så är det en person nu som säger att det strular, jag ringer banken, och då visar det sig att något OCR-stöd har aldrig funnits. Alla har tydligen behövt skriva in det på det meddelandefältet istället. Där ser man. Sorry.

Att faktiskt få riktigt OCR-stöd var långt ifrån gratis eller smidigt, så hädanefter är siffran utbytt mot ”referensnummer” på webbsidan, och detta ska alltså precis som förut skrivas in i meddelandefältet. Det är visserligen fortfarande ett korrekt OCR-nummer med checksumma och allt, men det får vara en hemlis mellan mig och er.

Ni kan som vanligt också ange er mailadress, om ni hellre vill det, eller inte har numret till hands. Huvudsaken är att avsändaren framgår tydligt.

6 svar to “Inget stöd för OCR-nummer”

  1. Hej!

    jag skulle behöva lite support… försöker febrilt få min blogg till att pingas. RSS-flödet uppdateras om man går direkt till det via webbläsaren. Men det verkar inte gå att få till pingningen, varken direkt via WP-dashboarden eller via RSS/Ping… börjar bli knäpp nu tror jag…

  2. Hej,

    RSS/Ping pingar bara nya inlägg, skrivna efter att bloggen registrerades.

    Glöm inte att ta bort ditt andra feed, så att inte din blogg pingas dubbelt sedan.

    Vänligen,
    /Daniel

  3. Hej igen!

    Har nu skrivit TVÅ inlägg efter att jag registrerade den direkta RSS-feeden… när jag ”tvångspingar” via mina bloggar på RSS/Ping så säger den ändå 0 nya, 0 totalt…

  4. Jag provade att pinga din blogg lite mer manuellt, och då såg allting bra ut. Nu ska det fungera.

  5. Andreas said

    Jag tycks ha problem jag också. Försöker lägga till min RSS-adress men den säger att det är ett felaktigt format. Men det fungerar med min RSS-läsare så det borde nog vara rätt egentligen. Här är url:en till feeden http://aengs115.byethost7.com/?feed=rss2.

  6. Andreas:

    Problemet är att rssping-servern får tillbaka HTTP-kod ”403 Forbidden” när den försöker läsa ditt feed, även om den går bra att läsa med andra verktyg. Kan du kolla med den/de som sköter servern varför den svarar så?

Lämna en kommentar