RSS/Ping

Information och nyheter om RSS/Ping-tjänsten: http://rssping.se/

Litet avbrott

Posted by Daniel Brahneborg på 2008-02-02

Nu under eftermiddagen kommer jag byta ut brandväggen som sitter framför RSS/Ping-servern, varvid den kommer vara onåbar en stund. Så fort allting är på plats kommer den börja pinga bloggarna som vanligt igen, även om det kan ta en liten stund till innan det går att surfa till den.

Som ett nästa steg så kommer förhoppningsvis prestandan gå upp lite, så att den hinner igenom listan med bloggar lite snabbare än förut.

Tillägg: Nu när avbrottet blev lite längre en bara ”en stund”, så kommer som vanligt de som har premiumkonton få dessa förlängda med dubbla nedtiden när servern är uppe igen.

13 svar to “Litet avbrott”

  1. Sebastian Robertsson said

    Jag har precis pratat med Daniel på telefon, och det verkar som att tjänsten tyvärr kommer att vara nere fram till på måndag. Så, för dig som skriver blogginlägg men inte får iväg pingar så är det tyvärr bara att vänta till dess.

  2. […] han skrev idag på bloggen, hade inte kommit in i min Rss, så jag var omedveten om att det pågick underhållsarbete. Detta […]

  3. Tommy said

    Trist! Men jag är dock helt övertygad om att Daniel gör allt han kan för att fixa det så snabbt som möjligt. RSS/Ping är en fantastiskt bra tjänst och jag är oerhört nöjd med den. Den slant det kostar, för premiumanvändare, är det helt klart värt.

  4. Jack H said

    OK, då vet vi, tur att den här servicesidan finns. Kanske redirecta RRSPing hit tills allt är uppe igen så folk får svar?

  5. Tommy: Tack för berömmet. 🙂

    Jack: Det hade jag gärna gjort, men jag har ingenstans att lägga någon redirect, eftersom linan är död.

  6. […] att göra utan internet Det som var tänkt som ett litet avbrott på kanske 15-30 minuter, resulterade i ett dött fibermodem tills dess att en tekniker kommer dit […]

  7. Håller med att det är en bra tjänst, tråkigt. Ha en fin dag och hoppas det fixar sig. Men jag har ingen panik. Du gör lltid ditt bästa.
    tindra66

  8. Bitte said

    Okej,blev längre än till måndag,men ingen panik.Bra tjänst iaf :)Tack för den.

  9. ZeeJay said

    och här satt jag och funderade på varför mitt besöksantal blivit så löjligt lågt… tills jag kom på att det inte kom några mail från RSS/ping…

    Kan för dom som undrar meddela att RSS/Ping genererar ungefär 1500 besökare till min stackars blogg – per dag… 😉 så tack för det… 100-200 hittar visst dit på egen hand… jag pingar ingen annanstans…

  10. ZeeJay: Kul att den gör en sådan skillnad, fast trist att behöva märka det på det här sättet…

    Jag har fortfarande inte fått någon mer information från teknikerna, trots ihärdig telefonterror. Jag jobbar dessutom på några alternativa lösningar för att snart få upp servern på nätet igen.

  11. Jack H said

    zeejay: vilken sajt driver du? kul med mkt trafik!

  12. Nu är jag förbannad. Idag är det torsdagen den 7 februari 2008 och ingenting händer. Varför rycker inte infrastrukturminister Åsa Torstensson ut och bistår den olycksdrabbade unge hjälten Daniel Brahneborg? Varför skall vi överhuvudtaget ha en centerpartistisk infrastrukturminister om hon inte bistår människor i nöd?

    Det viktigaste råd jag kan ge alla användare av RSS/Ping-tjänsten är att inte rösta på Centerpartiet vid nästa val. Fan vet om ens Göran Hägglund är ett bra val eftersom han ännu efter denna långa tid som minister inte ens lärt sig hur man besvarar inkomna mejl. Mitt slutgiltiga råd är att kryssa för Alf Svensson vid nästa val. På hans tid var det förbanne ordning och reda.

    Till Daniel Brahneborg kan jag bara säga. Ta re lugnt och jobba väl. Under tiden får vi premiumnördar pinga med den gamla metoden som fortfarande fungerar.

    Med vänlig hälsing
    Max Hobstig

  13. Max: Jag får ringa Åsa och se om hon kan göra något för att skynda på ärendet. 🙂

Lämna en kommentar