RSS/Ping

Information och nyheter om RSS/Ping-tjänsten: http://rssping.se/

Mail om trasiga bloggar

Posted by Daniel Brahneborg på 2010-03-21

Nyss gjordes en koll för att se vilka bloggar som antingen har försvunnit, har trasiga länkar, eller av någon annan anledning inte kan läsas av RSS/Ping. Ägarna till ett par hundra bloggar har därmed fått ett litet mail. Dels står det varför bloggen anses trasig, och dels finns en länk till en sida där bloggens ägare kan be om en ny koll efter att ha fixat datumformatet eller vad det nu är som är fel.

Ligger bloggen hos devote.se eller något annat blogghotell som helt enkelt inte skickar med några tidsstämplar, får man vända sig till blogghotellets supportavdelning och be dem fixa det.

Hädanefter kommer denna koll göras varje morgon. Man kommer dock bara få ett mail per blogg.

3 svar to “Mail om trasiga bloggar”

  1. Hej
    Jag är en av dem som fick ditt mail. (men det gick inte att svara så jag kommenterar här istället)
    Jag har justerat feedadressen. Men jag får inte er tjänst att hitta mina blogginlägg. Har testat båda nedanstående adresser:
    http://blogg.adastramedia.se/feeds/posts/default?alt=rss
    http://feeds.feedburner.com/AttSkrivaFilmmanus
    Båda fungerar i min webbläsare men när jag trycker på ”Pinga mitt nya inlägg” får jag svaret att inga inlägg hittades och i listan står det ”0” under antal inlägg.
    ???
    Vad gör jag för fel?

    Fredrik Lindqvist
    adastra media

  2. Det senaste inlägget i ”adastramedia”-feedet är från 16:e maj, som också är det senaste som pingades. Alltså finns inga nya inlägg att pinga.
    Just i söndags så var det lite problem i databasen, som kan ha strulat till det hela lite grand. Om du skriver ett nytt inlägg så ska det pingas korrekt.

  3. OK. Då var det databasen. Kollade igår och då fanns det inlägg registrerade. Tack

    Fredrik Lindqvist
    adastra media

Kommentera

 
