RSS/Ping

Information och nyheter om RSS/Ping-tjänsten: http://rssping.se/

Pingar Aitellu

Posted by Daniel Brahneborg på 2009-03-24

Via en ping från Zaramis såg jag nu att för att få vara med på Expressens lista med länkade bloggar så bör man pinga Aitellu, något som var långt ifrån uppenbart. Därför är den nu tillagd som allmän server hos RSS/Ping.

Uppdatering: Tyvärr verkar någonting vara fel med det xmlrpc-bibliotek som används, vilket gör att Aitellu bara svarar ”wrong header line format”. Tills vidare går det alltså inte att pinga dem med hjälp av RSS/Ping.

Läs även andra bloggares åsikter om rss, ping, bloggar, bloggosfären, expressen, aitellu.

4 svar to “Pingar Aitellu”

  1. […] där, nu pingar RSS/Ping även Aitellu, så att blogginlägg som länkar till Expressen automatiskt kommer med på deras […]

  2. Jag har ju redan lagt till den under mina servar. Hur tar jag bort den? Jag vill ju inte riskera att ”spamma” deras servar så mycket att jag blir bannad…

  3. Markus: Om du går in på ”Inställningar” – ”Mina servrar” och väljer servern ifråga, så har du en ”Ta bort”-länk under. Det finns flera Aitellu-servrar, så jag tar bort allihop.

    Underligt nog verkar det inte pingas så mycket dit ändå, så jag experimenterar lite och ser vad jag kan göra.

  4. […] Pingar Aitellu […]

Kommentera

 
