RSS/Ping

Information och nyheter om RSS/Ping-tjänsten: http://rssping.se/

Ny parser

Posted by Daniel Brahneborg på 2008-11-05

Jag införde precis en ny RSS-parser utifall att de andra får problem. RSS och Atom kan se så pass olika ut att ingen verkar kunna hantera alla varianter.

3 svar to “Ny parser”

  1. Flying said

    Vad kodar du i om inte php?

  2. RSS/Ping är skriven i Ruby on Rails, både webinterfacet och snurran som letar nya inlägg.

    Jag är tyvärr allergisk mot php, på grund av dess null-hantering. 🙂

  3. Flying said

    Ah gött. Jag kommer nog ge mig på RoR inom kort jag med.
    Sitter och kodar i CakePHP just nu vilket ju ligger rätt nära.

Kommentera

 
